Igal aastal, jaanuarikuus sõidavad aiarühmad väljasõidule, Tallinna Botaanikaaeda.
Huvipakkuvat oli palju ning see tekitas lastes üsna palju elevust. Troopikas oli soe ja niiske ning lähistroopikas jahedam ja niiske ning kaktusemaja tundus paras väljakutse, et kuidas läbida see nii, et vahepeal mõni kaktus ei torgiks. Tundub, et me saime hakkama.
Märkasime, et Sammalhabe oli oma habeme ära kaotanud või ehk kasvatab ta neid hoopis Botaanikaaias?! Leidsime kohvipuu, piprapuu, greibipuu, mis oli greipe täis ja ka sidrunipuu koos sidrunitega, ananassi ja palju muud põnevat.
Kui enamus lapsi jalutas koos õpetajatega omapäi kasvuhoonetes ringis, siis kõikide rühmade 5-6-aastased lapsed osalesid haridusprogrammis “Amps troopikast”
Haridusprogrammi käigus võrreldi Palmimaja troopilisi taimi kodumaiste taimedega. Põhjalikumalt tutvuti programmi käigus järgmiste troopiliste (vanill, kakao, suhkruroog, kookos, mango, greip, ananass, banaan) toidutaimetega luues seoseid tuttavate toitude-jookide ja taimedelt saadavate viljade vahel. Õppetegevuse käigus kasutati taimede vilju või seemneid, piltkaarte taimedest. Programmi lõpus tuli kinnistava tegevusena asetada pildikesed toidust-joogist õige taime pildikaardi külge. Ühiselt arutleti, miks taimed on tähtsad ja kuidas neid hoida. Õppekäik kasvuhoones aitas tunnetada taimemaailma mitmekesisust.
Lapsed said teada, et:
- troopikas on soe ja sealsed taimed vajavad aastaringselt sooja kliimat;
- banaanitaim on rohtne taim mitte puu. Päris puudel on tüves puitu. Metsiku banaanitaime küpsenud viljade sees on seemned;
- küpsenud papaiad on kollased;
- pill kalimba on tehtud kookospähkli koorest;
- vanill armastab sooja ja valget kasvukohta;
- suhkruroo mahlast valmistatakse suhkrut;
- ananassitaime viljad kasvavad maapinnal.
Põgusalt tutvustati lastele ka lihasööja taimi 🦟🐝🐞 Nii mõnigi laps väitis, et nendel on kodus see olemas.
Tagasiteel bussi said lapsed uudistada puuonni ning nägime läbiudu Teletorni.
Botaanikaaia külastuse järgselt võtsid Sipsikute rühma lapsed guaššvärvid, segasid ning avastasid rohelisi toone ja maalisid taimi.
Kratide rühma lapsed joonistasid pildid nähtust ja kogetust pliiatsite ja vildikatega.
Rühmade vestlusringides tõid lapsed välja, mis neile Botaanikaaiast meelde jäi, mis meeldis kõige rohkem:
- Džungel meeldis, siilkaktus, suurte lehtedega kaktus ja rahad tiigis.
- Valged linnud.
- Ananassitaim.
- Suhkruroogu nuusutada.
- Kaktused.
- Jalutada meeldis.
- Katsuda kookospähklit, kookos näeb välja nagu pea.
- Banaanitaim on põõsas.
- Lähistroopikas oli külm.
- Meie maal ei kasva neid taimi, teine õhk.
- Erinevad hääled – huilgamine, linnud.
- Mulle meeldisid taimed ja hästi suur kaktus.
- Mulle meeldis vihmamets.
- Mulle meeldis teada saada uusi teadmisi, asju ja vaadata kaktuseid.
- Mulle meeldis ühe taime leht ja valge-rohelised kaktused.
- Minule meeldisid luud taimede vahel ja luude otsimine.
- Mulle meeldis tore (botaanikaaia) õpetaja ning et sai rahulikult loodust imetleda.