Rohelise kooli programm on ülemaailmne ja selles osaleb ligi 60 000 õppeasutust rohkem kui 72 riigist. Täpsemalt saab uurida FEE Eco-Schools Global kodulehelt. Programmi tegevusi koordineerib Eestis Tartu loodusmaja, liitunud õppeasutuste ja programmi kohta saab täpsemalt lugeda siit. Programm toob keskkonnahoidliku mõtteviisi õppeasutuse tegemistesse süsteemselt ja terviklikult, aidates lastel ja noortel kujuneda jätkusuutlikult mõtlevateks keskkonnateadlikeks inimesteks. Meie õppeasutus liitus programmiga 2024
Rõõmutarekese Roheline Rõõm koosolekute protokollid:
2017-2024 õppeaia põhimõtted ja pildigalerii
Kes õppeaiaga tegelevad? Rõõmutarekese lasteaias lapsed (1,5-7a), lasteaia personal, lapsevanemad, koostööpartnerid ja vilistlased, kelle eesmärgiks on olla rohkem õues, märgata ja tõsta üldist keskkonnateadlikkust kogukonnas (ökoloogiline jalajälg), äratada lastes aiandushuvi, tutvustada looduse aastaringi, propageerida linnaiandust ja taaskasutust aianduse kontekstis ning siduda kõik eelnevad eesmärgid lasteaia väärtustega – HOOLIVUSE, KOOSTÖÖ JA PÜHENDUMUSEGA.
Meie eesmärgiks on: Rõõmutarekese lasteaia õppeaia eesmärgiks on hoida, säilitada ning arendada väga liigirikast looduskeskkonda kesklinnas, mis pakuks kogu lasteaiaperele võimalust aktiivseks õuesõppeks ning tõstaks üldist keskkonnateadlikkust. Õppeaias meelte, keha ja liikumise kaudu saadud elulised kogemused ja aastaringi protsesside, arengutsüklite jälgimine algusest lõpuni, annavad lastele sügavamad tervikteadmised ja kogemused loodusest ning pakuvad rohkeid avastusi ja eduelamusi. Õuesõpe võimaldab loomulikku kontakti looduse ja tegelikkusega ning võimendab arusaamist, et kõik elav on omavahelises seoses. Õuesõpe ja õppeaed on meie käsitluses kui õpiruum, kus konkreetsed tegevused omandavad mõtte ja seose läbi praktiliste, iseseisvust toetavate ja koostööle orienteeritud tegevuste. Lisaks eelpool nimetatule on õppeaed heaks võimaluseks üldise aiandushuvi tekitamiseks nii lastes, lasteaia personalis kui ka lastevanemates, tervislike eluviiside sh toidu-urbanismi, taaskasutuse ja kompostimise propageerimine kogukonnas.
Teemaks õppeaias: aastaring – elav ja muutuv maastik
loodushoid ja keskkonnateadlikkus -taaskasutus, jäätmed, sorteerimine, komposteerimine, teadlikkus, kogukond;
talikülv, kasvatamine, hoolitsemine -inimtegevus looduses, hoolimise jõud, vaatlemine/katsetamine/jälgimine, dokumenteerimine, terviku tajumine – inimene osana tervikust, loomad/putukad, ilmastik;
tervis, toitumine, toidu-urbanism – linnakeskkonna muutmine loodussõbralikumaks, toidu kasvatamise võimalikkus linnakeskkonnas, ökoloogiline jalajälg;
puhkamine looduses – harmoonia, rütm, tasakaal, puhkus, tervis, keskendumine, meelerahu;
aktiivne liikumine looduses – rütm, vabadus, tervis, füüsis, tugevus, töökasvatus;
koostöö, ettevõtlikkus – koostöö kõigi huvigruppide vahel, koostöövõimaluste pakkumine – õpikogemuse jagamine, talgud, ühisüritused.
- 2021 aasta unistused ja salaplaanid (taotlus Keskkonna- ja Kommunaalametile) Õppeaia eskiis
- 2020 aasta sügis toimusid ülelinnalised õppevisiidid õppeaedadesse. Meie armas lasteaiapere jagas rõõmuga oma õppeaias kogutud tarkuseteri ligi 40 huvilisele!
- 2020 aasta sügisel kasvas õppevisiidi järel huvi meie õppeaia vastu veelgi – lasteaeda külastas kaks linnaaianduse huvilist lasteaeda: Magdaleena Lasteaed ja Virmaliste Lasteaed
- 2020 aasta sügisel filmiti koostöös Keskkonna-ja Kommunaalametiga meie õppeaeda tutvustav video, tunnustades meid kui rohelise mõtteviisi kandjat ja linnaaianduse tegevust toetavat lasteaeda. Õppeaeda tutvustava videoga saab tutvuda siin – ÕPPEAIA VIDEO (sügis 2020)
2021 sügis, september
2021 suvi, august
2021 suvi, juuli
2021 suvi, juuni
2021 kevad, mai
2021 kevad aprill
2019-2020 õppeaasta