Lähtuvalt Tallinn 2035 arengustrateegiast on 2024/25. õppeaasta pühendatud muusikale ja kunstile.
Eesmärgiks on tutvustada mitmekülgset kunsti- ja muusikamaailma, et luua rikkalik ja mitmekesine õpikeskkond ning toetada loovust ja eneseväljendust.
Rõõmutarekese Lasteaias tutvutakse erinevate kunstivormide ja muusikastiilidega muusika-kunsti kolmapäevakutel. Õppeaasta jooksul paaril korral kuus toimuvad teema-aastapõhised kohtumised 6-7-aastastele lastele kas siis oma maja töötajate, lapsevanemate või ekspertidega.
02.10 luges Sipsikute rühma lapsevanem Keit põnevat ja südamlikku katkendit raamatust – Oliver Jeffersi sulest “Siin oleme meie”.
Lapsed kuulasid tähelepanelikult jutukest. Loo lõpp aga jäeti lugemata. Loovust ja fantaasiat kasutades said lapsed jutukesele lõpu paberile joonistada. Selle kõige toreda taustaks mängis rahulik ja inspireeriv muusika, mis aitas lastel keskenduda. Joonistamiseks kasutati akvarelle.
Lisaks joonistasid lapsed suurele paberile iseennast elusuuruses.
Pärastlõunal “käisid” naerupallid aga “kunstinäitusel”. Iga väike kunstnik, kes mussika-kunstikolmapäeva kohtumisel osales tutvustas ja rääkis oma kunstitööst rühmakaaslastele:
Lapsesuu:
- Me joonistasime pilti tüdrukust. Siin on võililled ja müür, kus see väike tüdruk hiilis välja. Siis ta tuli müürist. Sadas lund või vihma. Siis ta nägi lindu ja kollast liblikat. Ja siis mu töö ongi lõppenud.
- Siin oli müür ja valvurid. Tüdruk tahtis minna vaatama metsa, aga ta ei saanud, sest seal olid rüütlid. Ja siis tüdruk tahtis saada sealt metsa, aga ta ei saanud, sest seal oli suur kilp.
- Mees vaatas last. Tuli koletis ja koos läksid. Pääses portaali müüri.
- Pildil on kass. Läheb metsa. Leidis marjad, sööb. Vikerkaar.
16.10 käis Naerupallide rühma Loora ema Regina koolieelikutele käis rääkimas Hispaania arhitektist Antoni Gaudist. Vaadeldi tema loodud töid – loodusest inspireerituna kujutas kunstnik ehitistes ja hooneid kaunistades palju puid, lilli, loomi, putukaid jne. Erksad toonid, purustatud keraamikatükid ja mosaiigi tehnika oli tema töödes peamine element. Hooned olid kui muinasjutus. Lapsed said teada: mis on mosaiik ja kuidas saab seda kasutada? Kes on arhitekt, millist tööd ta teeb?
Hiljem said lapsed ka ise Gaudi kasutatavas trencadis tehnikas mosaiikpildi luua. Lapsed rebisid värvilist paberit, lõikasid väikesi tükke ja kleepisid šabloonile (teokarp, sisalik, kala) kauneid mustreid. Valmisid väga omanäolised ja ilusad kunstitööd.
30.10 tutvustas Naerupallide rühma Eleanori tädi Anita lastele maailmakuulsat kunstnikku Pablo Picassot. Lapsed said teada, mis on kubism (analüütiline kubism) ja tema loomingu erinevate perioodide kohta (sinine, roosa, realistlik ,sürreaalne ja Aafrika).
Seejärel oli lastel ülesandeks joonistada portreesid, abiks olid näited ekraanil ja nende vaatlus. Kääridega lõigatud näoosad kleebiti paberile lähtuvalt enda fantaasiast ja kubismist inspireeritud stiilist (kollaaz).
Rõõm loovast eneseväljendusest!