Meeldis, kuidas tädi rääkis tunnetest, meeldis rõõm, ootasin väga õppekäiku, sain poemängu mängida.

Algus / Teated / Meeldis, kuidas tädi rääkis tunnetest, meeldis rõõm, ootasin väga õppekäiku, sain poemängu mängida.
Meeldis, kuidas tädi rääkis tunnetest, meeldis rõõm, ootasin väga õppekäiku, sain poemängu mängida.

Täna võtsid 3-7-a naerupallid osa Lastemuuseumi Miiamilla muuseumitunnist “Sõbrasamm”..

Seiklus muuseumisse oli väga põnev ja vihmane ning trammiga Kadriorgu ning tagasi olid lapsed väga tublid.

Muuseumitund kestis küll 60 minutit, aga oli väga põnevalt üles ehitatud ning keskendus teemadele nagu empaatia, koostöö, eneseväljendamine ja kiusamisest vabaks meetodid.

See läheb väga hästi kokku meie projektõppe teemaga, kus me räägime tunnetest ja emotsioonidest ning ka täna mainiti ära kõik kuus põhiemotsiooni ning lapsed said mõnda neist väljendada nii näoilmega ja ka kogu kehaga. Näiteks väljendada rõõmu ja viha. Samuti said lapsed teada, et näiteks üllatus on hetkeline ning kestab ainult 2 sekundit enne, kui läheb üle mõneks teiseks tundeks või näiteks kurbus, mis vastupidiselt võib kesta väga-väga kaua.

 

 

 

Lapsed said mängida tundeeluka mängu ning siinkohal oli lastel ka väike rõõm teatada, et meie oleme ka oma tundeelukaid joonistanud ning mõned on veel plaanis teha. Kus on tundeeluka pesa? Ka see on kõigil inimestel erinevas kohas. Lapsed said mõelda, kus võiks ennast peita mõni tundeelukas – näiteks viha. Samuti võib mõnikord elada mõnda emotsiooni nii üle, et see väsitab väga ära ja jääd magama. Laste käest uuriti, et kas nemad ka märkavad kui nende sõbral on mõnikord mõni tuneelukas küljes? Mida nad, siis teevad? Kuidas käituvad? Kas lähevad kohe kallistama või küsivad luba kuidas sõpra lohutada tohib? See näitab, et sa hoolid oma sõbrast kui see sind ükskõikseks ei jäta.

Samuti räägiti sõprusest ning kas kõik tuttavad saavad sõbrad olla? Kas õpetajad ja rühmakaaslased on sõbrad? Samuti sellest, et kõik me oleme ainulaadsed ja erinevad ning see ei ole üldse halb. Meil võib olla küll sarnane soeng, juuksevärv, silmavärv või sarnased riided seljas. Milles peitub meie ainulaadsus? On vähemalt kaks asja: silma vikerkesta muster on kõigil erinev ja näpujäljed.

Aga miks mõned lapsed kiusavad teisi? Kius tuleb mingisugusest tundest ja see kes kiusab soovib tähelepanu saada. Kellegil ei ole õigus öelda halvasti teise tunnete ja välimuse kohta, Mõtle enne kui ütled. Enne lasteaeda tagasi minekut vaatasime ka varjuteatrit ning lapsed said mängida ja uudistada ringi muuseumis

Mõned tabavad näited ja tähelepanekud õppekäigu kohta lastelt :

  • Kuidas saad aru tunnetest? Vaatad esimesena nägu siis keha…
  • Meeldis kurbus, see oli punane.
  • Tuleb küsida, miks on halb tuju?
  • Vihaga on käed rusikas, keha kõva.
  • Kõik on erinev juuksed, sõrmed, silmad, särgid.
  • Meeldis poemäng, sai dollari eest osta
  • Sain teada, et kurjus on kõige tugevam tundeelukas ja see kestab kaua.
  • Johan tegi vastiku tunnet, käed olid rusikas, kuri nägu.
  • Kurbus on vastik, ei tohi halvasti öelda võib viha tulla
  • Kurbus jäi meelde, võibolla 1 minut, 1 nädal, 1päev.
  • Kurbus on sihuke, kui keegi lõi sind, keegi ei taha kutsuda sind kuhugile.
  • Sinu sees on viha, tahab välja tulla.
  • Rõõm meeldis, naljakas elukas oli
  • Inimese näo järgi saab aru, et on kurb, silmad kurvad.
  • Kkiustatakse siis kui tahab viha elada välja.
  • Sõber on see, kes on väga kaua koos olnud.
  • Õpetaja on sõber.
  • Kõik lapsed pole sõbrad, siis on raske kõikidega rääkida, ei jõua.
  • Varjuteater oli lahe, ei ole üldse olla tore keegi teine.
  • Ei saa muutuda, pead olema see, kes oled.

Pealelõunasel ajal värvisid lapsed õppekäigult kaasa antud tundelooma tegelase. Mõtlesid notsule nime ja iseloomustasid teda.

See artikkel on avaldatud rubriigis Teated. Lisa lemmikutesse kasutades püsilinki.