Arenguvestlused

Lapse arengu analüüsimise ja hindamise põhimõtted

  • Lapse arengu hindamine (edaspidi hindamine) on oluline lapse eripära mõistmiseks, erivajaduste väljaselgitamiseks, positiivse enesehinnangu ja arengu toetamiseks ning õppe- ja kasvatustegevuse kavandamiseks koostöös laste ja lastevanematega.
  • Hindamine on osa igapäevasest õppe- ja kasvatusprotsessist. Hindamisel jälgivad ja analüüsivad pedagoogid lapse arengut nii igapäevatoimingutes, vabamängus kui ka suunatud tegevustes.
  • Hindamise aluseks on eeldatavad üldoskused (mängu-, tunnetus- ja õpi-, sotsiaalsed ja enesekohased oskused) ning õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade (keel ja kõne, matemaatika, kunst, liikumine, muusika) tulemused.
  • Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt, väärtustades pingutusi ja saavutatut ning tunnustades lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi.
  • Lasteasutuse pedagoogiline nõukogu otsustab, milliseid meetodeid kasutada lapse arengu jälgimisel ja analüüsimisel. Rühmaõpetaja tutvustab lapsevanemale lapse arengu hindamise põhimõtteid ja korraldust.
  • Lapse arengu analüüsimisel lähtutakse lapse individuaalsest arengust ning Koolieelse lasteasutuse riiklikus õppekavas ja Rõõmutarekese Lasteaia õppekavas välja toodud lapse arengu eeldavatest tulemustest.
  • Lapse arengu analüüsimiseks ja hindamiseks koostatakse igale lapsele kasvumapp, mille koostamist alustatakse lapse lasteaeda tulekul ja täiendatakse kogu lasteaias käimise perioodil.  Kasvumapi peamine eesmärk on lapse kasvamise ja arengu nähtavaks tegemine. Lapse kasvumapp on lapsega seotud ülestähenduste kogum, mis aitab märgata lapse eripärasid, tugevusi ja arendamist vajavaid valdkondi. Last hästi tundes on kõigil osapooltel võimalus rohkem lapse arengule kaasa aidata.
  • Kord aastas annab rühma meeskond tagasisidet lapsevanemale tema lapse edenemise kohta  – vestlus lapsevanema ja rühma õpetajate vahel.